خاطرات گمشده

خــــاطـــرات هشت ســـال دفــــاع مـــقــدس گـــــــــــراش

خاطرات گمشده

خــــاطـــرات هشت ســـال دفــــاع مـــقــدس گـــــــــــراش

خاطرات گمشده

بگـــذار تا بگــــریم چــــــون ابـــــــــــر در بهـــاران!
کــــــز ســـــنگ نالـــه خیــــــزد روز وداع یـــــاران!
هر کس شراب فرقـــت روزی چشـــــیده باشــــد!
دانـــد که ســـــــخت باشـــد قـــــطع امیــــدواران!
با ســـاربـــان بگـــوئید احـــــــوال آب چـــــــشمم!
تا بـــــر شتــــــر نبنـــدد مــحـــمل به روز بـــــاران!
بگـــذاشـــتند مــــــا را در دیـــــده آب حــســــرت!
گــــریـــان چو در قـــیامت چشـــم گـــــناهـــکاران!
ای صــــــبح شـــب نشینان جانـــم بطـاقت آمـــد!
از بســکه دیـــر ماندی چـــــون شــــام روزه داران!
چندین که بر شـــمـــردم از مــاجـــرای عـــشقت!
انـــــــــــدوه دل نگــــــــفتم الا یـــک از هــــزاران!
((سعدی))بروزگـــاران مهـــــری نشـسته بــر دل!
بیــــــرون نمیــــتوان کـــــــرد الا بـــــــروزگــــاران!
چنــدت کنــــــم حکایت؟شــــرح اینـــقدر کـــفایت!
باقـــی نمیــــتوان گفـــت الا به غمـــگـــــــساران!

سنگر

من ایرانیم آرمانم شهادت

 حدود 10-12 سال قبل که اولین کنگره سرداران برگذار شد بخش فرهنگی کار (نشریه لاله های خونین و جمع آوری اطلاعات و عکس شهداو فیلم وطراحی) رو انجام می دادم ؛ لذا حال و هوای خاصی داشت ، بخاطر اینکه خودم رو بیشتر توی این فضا قرار بدم تا بقول هنرمندها حس کار رو بهتر بگیرم ، رو پشت بام خونه مون یه سنگر کوچک ساخته بودم و گه گاهی دلتنگیهام رو باهاش تقسیم می کردم ، یه روز ظهر خوابی دیدم که کلا دل هوایی شد و همون موقع زیر تیغ آفتاب رفتم توی سنگر و حسابی دلم رو خالی کردم ، وقتی اومدم پایین چنان از گرما پخته بودم که اهل منزل هم متوجه شدن ،تنها چیزی که ذهنم رو مشغول کرده بود این قضیه بود ؛ من ده دقیقه رفتم توی این سنگر اینهنه بی تاب شدم چطور رزمنده ها ماه ها تو جنگ بدون آب و برق این وضعیت رو تحمل می کردن ؟!!!

blog

  • حبیب الله فروزش